Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Crispy Food A/S
CVR-nr: 73793319
Adresse: Blommeskoven 2, 4281 Gørlev
Mailadresse: ota@crispyfood.com
Telefonnummer: +45 58870500

BETALING

OTA SOLGRYN modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. OTA Solgryn opkræver ikke kortgebyrer på disse kort.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

OTA SOLGRYN krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Fragt

OTA SOLGRYN gør brug af Dansk Avis Omdeling A/S(dao) som fragtselskab, hvor vi tilbyder privatlevering til 49,- kr.
Hvis du handler for 399,- kr. vil du få gratis levering.
OTA Solgryn afsender ordren indenfor 48 timer efter ordren er lagt fra mandag til fredag.

Rettidig levering forudsætter dog, at DAO overholder leveringen.

Hvis der opstår forsinkelser hos DAO, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. DAO afleverer din pakke til din hjemmeadresse.

Dette gælder kun for levering i Danmark. OTA Solgryn sender ikke pakker til adresser udenfor Danmark.

OTA SOLGRYN kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender OTA SOLGRYN naturligvis en ny leverance uden beregning.

REKLAMATIONSRET

OTA SOLGRYN yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles OTA SOLGRYN indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder OTA SOLGRYN returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

REKLAMATION OG VARERETURNERING

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

OTA SOLGRYN Blommeskoven 2 4281 Gørlev

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

REFUSION

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid til betalingsmiddel, som betalingen kom fra.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristelsen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de levere enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ota@crispyfood.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte, at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Forbrugeren kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, bliver der lavet en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, hat du mulighed for at sende én eller flere varer retur. Selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING VED FORTRYDELSE

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få den del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfældekan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os, dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til nedenstående:

Crispy Food A/S
Blommeskoven 2,
4281 Gørlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at rejsen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan betale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Crispy Food A/S
Blommeskoven 2,
4281 Gørlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte ota@crispyfood.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Hvis du har bopæl et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/

 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os – Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos OTA Solgryn og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige hos OTA Solgryn er Irina Kodjebach. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mailen ota@crispyfood.com

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Du kan hente vores standard fortrydelsesformular her: Standardfortrydelsesformular